Żłobek jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy.

  1. Pracą żłobka kieruje Dyrektor, który jest odpowiedzialny za całokształt jego działalności i reprezentuje go na zewnątrz.
  2. Dyrektor żłobka działa na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta Gminy Jemielnica.
  3. Dyrektor w celu realizacji zadań wydaje zarządzenia i regulaminy porządkowe oraz opracowuje program pracy żłobka.
  4. Do podstawowych uprawnień i obowiązków dyrektora należy:

Podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia i wynagradzania oraz prawa pracy w stosunku do pracowników żłobka;

Ustalanie wewnętrznej organizacji żłobka, a zwłaszcza określenie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach;

Ustalanie zasad i zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów wewnętrznych żłobka;

  1. zapewnienie pracownikom żłobka bezpiecznych i higienicznych warunków pracy;
  2. samodzielne podejmowanie decyzji w granicach swoich kompetencji;
  3. współpraca z dyrektorem Publicznego Przedszkola w Jemielnicy;
  4. opracowywanie rocznego planu finansowego żłobka;
  5. akceptowanie i odpowiedzialność za celowość wydatków związanych z realizacją budżetu;
  6. ustalanie wielkości stanu zatrudnienia żłobka.

Strukturę organizacyjną żłobka określa Regulamin Organizacyjny, który ustala Dyrektor żłobka w uzgodnieniu z Wójtem Gminy Jemielnica.

  1. W Regulaminie Organizacyjnym Dyrektor żłobka ustala godziny pracy żłobka, biorąc pod uwagę opinie rodziców.
  2. Obsługę organizacyjną, administracyjną i finansową żłobka prowadzi Urząd Gminny Jemielnica.

Pracownicy żłobka wynagradzani są na zasadach przewidzianych dla pracowników samorządowych.

Żłobek funkcjonuje przez cały rok z wyjątkiem przerwy wakacyjnej, trwającej nie dłużej niż jeden miesiąc, w okresie lipiec -sierpień. Termin przerwy ustala corocznie dyrektor żłobka.

Przewiń do góry