Organizacja pracy Publicznego Żłobka w Jemielnicy
Żłobek jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy.
- Pracą żłobka kieruje Dyrektor, który jest odpowiedzialny za całokształt jego działalności i reprezentuje go na zewnątrz.
- Dyrektor żłobka działa na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta Gminy Jemielnica.
- Dyrektor w celu realizacji zadań wydaje zarządzenia i regulaminy porządkowe oraz opracowuje program pracy żłobka.
- Do podstawowych uprawnień i obowiązków dyrektora należy:
Podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia i wynagradzania oraz prawa pracy w stosunku do pracowników żłobka;
Ustalanie wewnętrznej organizacji żłobka, a zwłaszcza określenie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach;
Ustalanie zasad i zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów wewnętrznych żłobka;
- zapewnienie pracownikom żłobka bezpiecznych i higienicznych warunków pracy;
- samodzielne podejmowanie decyzji w granicach swoich kompetencji;
- współpraca z dyrektorem Publicznego Przedszkola w Jemielnicy;
- opracowywanie rocznego planu finansowego żłobka;
- akceptowanie i odpowiedzialność za celowość wydatków związanych z realizacją budżetu;
- ustalanie wielkości stanu zatrudnienia żłobka.
Strukturę organizacyjną żłobka określa Regulamin Organizacyjny, który ustala Dyrektor żłobka w uzgodnieniu z Wójtem Gminy Jemielnica.
- W Regulaminie Organizacyjnym Dyrektor żłobka ustala godziny pracy żłobka, biorąc pod uwagę opinie rodziców.
- Obsługę organizacyjną, administracyjną i finansową żłobka prowadzi Urząd Gminny Jemielnica.
Pracownicy żłobka wynagradzani są na zasadach przewidzianych dla pracowników samorządowych.
Żłobek funkcjonuje przez cały rok z wyjątkiem przerwy wakacyjnej, trwającej nie dłużej niż jeden miesiąc, w okresie lipiec -sierpień. Termin przerwy ustala corocznie dyrektor żłobka.